Hytale im Nacken? Also bei allem Respekt vor dem was da angekündigt wurde, aber ich glaube Hytale wird keine Konkurrenz mehr darstellen können bis zumindest eine spielbare Alpha/Beta davon veröffentlich wird. Der Hype um das Spiel ist für mich schon seit jahren verflogen und die letzte Aktivität die ich auf der Seite oder per google finde ist von Dezember 2020. Hytale wurde finde ich zu früh angekündigt und der Hype um das Spiel wurde nicht genutzt.
Mit dieser Aussage würde ich vorsichtig sein, da Hytale schon gefährlich sein könnte für Mojang. Das Problem an Hytale ist, dass sich dieses Spiel mehr Sachen traut. Alleine von Dungeon, Monstern, den Landschaften und Baumöglichkeiten ist Hytale Minecraft leider überlegener. Das Problem an Minecraft ist, dass Mojang das Spiel mit Feature belagert, die keinen besonderen Nutzen haben und sich strikt gegen Community Vorschläge wehren. Kupfer hat dieses Problem. Wenn man an dieses Metal denkt, dann kommen Gedanken, wie Kupfer-(Waffen,Werkzeuge,Rüstungen) und Elektrizität. Was macht Mojang mit diesem Metall ? Ein paar Blöcke, einen unwichtigen Blitzableiter, der nur hinzufügt wird, weil ein Developer sein Haus durch einen Blitz verlor und das Fernrohr, welches nur einmal gecrafted werden muss, da es keine Haltbarkeit verliert (Das kann sie auch ändern in Zukunft). Es gibt aber auch andere Features, wo Mojang noch kein Vollespotential ausgeschöpft hat. Wenn ich in einem Dungeon Crawler an Mineshafts denke, denke ich alte verlassen Minen, wo noch Spitzhacken herum liegen, Schalter die gewisse Räume der Minen öffnen, verschiedene Monster Arten, die sich an das Leben der Mine spezalisiert haben, wie Goblins die deine Items stehlen wollen oder Fledermausarten, welche gefährlich oder harmlos sind. Noch dazu sind Höhlenbiome nicht ausgereift. es gibt zum Beispiel keine Eishöhlen, Kristallhöhlen mit großen Kristallen (Bild unter dem Absatz) Sogar Tiere gibt es wenige in den Höhlen, es gibt kein Krabbelvieh oder Fischarten die in den Höhlenseen leben.
Ich will nicht noch weitere Beispiele erwähnen, da man jetzt das Konzept versteht. Das was ich hier und andere auflisten können, nennt man ein richtiges Höhlenupdate. Die 1.17 ist zwar auch ein Höhlenupdate, aber nur wegen der Cave Generation und wegen den Biomen. Aber unter einem Höhlenupdate stellt man sich mehr vor. Natürlich haben Updates ihre Probleme wie zum Bespiel die Perfomance, aber für die wird es halt eine Lösungen geben solange man sie nicht ignoriert.
Was ich mit diesem Post zeigen möchte ist, dass Hytale sich mehr traut und versucht Ideen zu gestalen, wo man als Spieler sagt "OK, das wird interessant". Mojang tut sich nichts trauen, sie streichen Konzepte oder Ideen ohne irgendeine gescheite Begründungung. Wenn man sich die Rejected Suggestion Liste von Mojang ansieht merkt man dieses Problem:
Blocks and Items
- Sideways slabs, vertical slabs, upright slabs and variations thereof: Features that inhibit natural creativity or can already be done in other ways are not being considered.
- Secondary redstone (bluestone) - it was decided we will just be adding to existing redstone systems instead.
- Torches losing brightness when exposed to rain.
- Sleeping bags (or any furniture that allows the player to sleep without setting spawn point). Beds are unique so it is highly unlikely there will be any additional furniture items like them.
- Stacking ender chests/double ender chests, or similar ideas.
- Saddles made of things other than leather.
- Breaking bedrock blocks in Survival: this includes but is not limited to tools, dimensions and biomes below bedrock, and any block, tool, item, spell, game mode or concept that doesn't currently exist to break bedrock.
- Redstone pastes and varieties of that type. (reference)
- Microblocks/eighth-blocks/carving out blocks. (source)
- Obtaining white dye from white flowers (e.g. white tulips, etc.) instead of light gray dye (source pending)
- Crying obsidian portals (rejected by kingbdogz, the dev who added the Crying Obsidian blocks)
- 1.16 Nether blocks supported by original textures/programmer art. (more recent source)
- Lava boats/transportation. The Strider already fulfills the role of a lava boat.
- Tree bark (not bark blocks) (source)
- Basalt being "the new cobblestone" - blackstone already exists for this purpose.
Vanity and Decoration
- Furniture, decoration items: Features that inhibit natural creativity or can already be done in other ways are not being considered.
- Dyeable/Paintable wood. Current limitations are by design.
- Combined slabs.
- Mirrors.
- Colored light, using colored lamps, stained glass, etc. (source needed)
- Colored Nether portals (Jeb: "We are not planning on adding that.")
- Soul particles in the flames or smoke of soul fire. (source)
Combat, Armor, Weapons and Tools
- Guns: All forms of guns and any suggestions containing guns. Muskets, "hand cannons", bazookas, rifles, cannons, and the like. If it can be classified as a gun, it is also classified as a solid no.
- Miner hats: too modern. (reference)
- Combining Elytra with chestplate: part of the tradeoff of having an Elytra is it takes up half your armor.
- Ballista. (source)
- Eyes of Ender fly up to the Ender Dragon and do damage. (source)
- Trims or embellishments to Netherite armor. (source)
- Chains being used to craft chainmail (source)
- Copper tools and armor.
- Emerald tools and armor (source)
Utility
- Eyes of Ender direct you to End gateways/End cities. (source)
- Method to automatically break or place blocks (apart from explosions). (source)
- Automatic/hopper-able crafting table. (source)
Potions, Enchantments, and Magic
- Mixed Potions. (reference)
- Brewable levitation potions. (source)
- Lapis stays in enchanting table. (source)
- Using Silk Touch on a spawner picks it up. (source needed)
Food and Consumables
- Other placeable food items. (source)
- Poisonous Potatoes having a use. (source)
- Prepared food items (e.g. pizza), or foods that are already available via mods.
Environment and World Generation
- Lying skeletons in the world. Determined to be not a fit for Minecraft.
- Roofed forest treehouses/contained buildings for Illusioners.
- Redwood forest: it was deemed "too similar" to the Mega Taiga.
- Mushroom Villages: decided upon as "not very likely".
- Adding chests/features to witch huts: witch huts are currently determined to be fine.
- Replace the Blacksmith's work station an actual anvil. (source)
- Biome-dependant weather/environmental effects/natural disasters that damage players/environment (dehydration/frostbite/tornadoes/etc.) (source 1) (source 2)
Mobs
- Body fluids (including animal ones): Not a fit for Minecraft. (reference)
- Mobs that lost the mob vote in Minecon Live 2017.
- Hostile real-life creatures: hostile mobs need to be fantasy creatures.
- Illager golems.
- Ghost miners that lead you through a cave.
- Mummies/Pyramids. Mummies are too similar to husks.
- Dolphin effects that are very far out of character for these creatures (example: fleeing from drowned). No taming and riding dolphins.
- Baby dolphins.
- Drowned try to drown players.
- Ducks.
- Herobrine, creepypasta and the like.
- Allow villagers to defend themselves (apart from iron golems). They are pacifists.
- Villagers following you, being tamed, enslaved, or being hired to follow or help.
- Villagers being able to build.
- Nitwits having jobs. (reference)
- Players having relationships or making babies with villagers.
- Villagers having genders. (reference)
- Dragon taming. (source needed)
- Villager/scientist/engineer/mechanic who sells redstone/redstone components. (source)
- Changing witch texture/skin color to be more in line with Illagers. (source needed)
- Parrots not dancing to track 11 and 13: Parrots like all music. (source)
- Biome-dependent pillager skins (similar to Villagers) (source)
- Changing the bee model/size.
- Drowned Dolphin Jockeys.
Mechanics
- Parity on redstone between the two editions. Java and Bedrock will not have the exact same redstone systems - this would require redoing the redstone system completely on one platform or the other. The two systems are functionally different and are going to stay that way.
- Dynamic lighting (torches light up surroundings when held in hand).
- Timer blocks/commands/items/enchantments.
- Coloured water. (reference)
- Adding a toggle for 1.8/legacy combat. The team decided that a toggle is not an option they will be pursuing.
- Sleeping during raids is going to be left as is.
- Thirst bar/mechanic - The team indicated they would prefer to focus on hunger/hunger mechanics rather than add thirst/another mechanism with a similar focus.
- Make staring at the sun blind you.
- Changing piston push limits. Current limitations are by design.
- Removing the "Too Expensive" limit on anvils. (source)
- Nether wart from nether wart blocks. (source)
- Wall lanterns; lanterns attach to the sides of walls like torches do (source)
- Crawling animation/hotkey (both were prototyped/considered, but were eventually scrapped in favor of how it is now) (source)
- A way to speed up copper oxidation. (source)
- Blocks other than copper being able to oxidise - oxidisation will remain unique to copper blocks
- Potion of silence/silence enchantment that makes the Warden not notice you (source)
- Replacing the behaviour of magma blocks and soul sand underwater. (source)
Map-making and Commands
- /MobEvents command (Bedrock) is here to stay. The advantages it potentially provides outweigh removing it.
- Undo feature/command. (reference)
- /data for players, /data modify|merge entity <player>... (source)
Die Markierungen die
"ROT" sind die Ideen, die mir persöhnlich und auch anderen gefallen könnten und von denen ich wenige verstehe warum man sie nicht als Feature sehen kann. Aber ich habe nur dass markiert, das tatsächlich interessant ist und zu Minecraft passen kann, zum Beispiel "Potions of Silence", der Warden kann dich immernoch hören, da er "Magie" besitzt die dich erkennbar für ihn macht. Diese Rejected Sugestion verstehe ich da nicht zu 100%.
Ps: Ich will mit diesem Post zum Nachdenken anregen, nicht alles ist immer Möglich und nicht jedes Update wird jedem gefallen. Aber ich finde es doch wichtig diese Sachen anzusprechen.